Har du blivit uppringd av någon som utger sig för att vara DNB?

Om du har blivit uppringd av någon som utger sig för att vara från banken, ett företag eller myndighet och då blivit ombedd att identifiera dig med BankID så ber vi dig att vara mycket uppmärksam.

DNB ringer inte upp kunder och ber dem identifiera sig med BankID. Den enda gång vi ber om identifikation är när du som kund själv ringer in till kundservice.

Kontakta DNB om du misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeriförsök och anmäl alltid brott till Polisen.

Allt fler människor utsätts för bedrägerier som har utvecklats till att bli ett växande samhällsproblem. Därför har vi tillsammans med Sveriges banker tagit initiativ till en gemensam informationskampanj för att uppmärksamma problemet och komma med konkreta tips och råd om hur man själv kan skydda sig och sina närstående mot bedrägerier. Initiativet Svårlurad! syftar till att alla ska bli just det – Svårlurade.

Läs mer här

Sökord: Falska samtal
DNB Finans
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.